Seodongyo
Motto Jong Ila, ale co to znamená? „Yo“ znamená „pec“. Dnes v podstatě jakoukoliv pec, ale dříve výraz „yo“ znamenal pec na dřevo. „Seodong“ má několik významů. Datuje se do období Tří království, zejména Silla a Paekche. Silla na východě, Paekche na západě. V tomto případě výraz odkazuje na skutečnost, že se Jong Il narodil v „oblasti Paekche“ a má svou pec v „oblasti Silla“ – východ a západ. Také se vztahuje ke staré dětské písni z období Tří království, v podstatě spojující Silla a Paekche – východ a západ.
Výpal dřevem
Pokud jste nikdy neseděli o samotě u pece při výpalu dřevem za chladné noci, kdy vítr ustane a jediné světlo pochází z plamene, zahřívá – skoro spaluje – vaši tvář, pak jste ještě nezažili nejduchovnější okamžik spojený s hlínou. Tomu se nic nevyrovná. Záplava plamenů protéká keramikou, dotýká se povrchů horkem a popelem, zpočátku snad jemně a pro některé nikdy jemně. Pro jiné divoký plamen tančí a šlehá, oheň nelíbá, ale vášnivě objímá.
Orumgama
Pec Park Jong Ila je stupňovitá komorová pec (orumgama), kterou zvládne obsluhovat jeden člověk, s občasnou výpomocí, po dobu třicet hodin, které jsou potřeba pro dosažení teploty 1260 °C pro výpal glazury. Topeniště je dlouhé a umístěné pod zemí. Během výpalu glazury se v něm topí 20 hodin.
Dřevo samozřejmě musí být nachystané předem. Kdybyste tyto hory navštívili před pouhými třiceti lety, byly by skoro holé, protože všechny stromy byly vykáceny a odvezeny do Japonska během japonské okupace. Dnes je zde nový porost a dřeva je dost. Přesto dnes hrnčíři shánějí každý kousek dřeva, který se dá najít, pro výpal, zejména v začátku topení a fázi prosvěcení. Podívejte se lépe a uvidíte sekyrku na štípání polen. Sekání dřeva je dlouhý a pracný úkol.
Používá se černá a žlutá borovice. Borovice v Asii není měkké dřevo jako ve Spojených státech, je to tvrdé dřevo upřednostňované při výpalech.
Korejská čajová keramika
Zdobení je velmi důležité pro tvůrčí proces u většiny korejské keramiky, stejně jako točení či „nahazování“. Nejlepší misky mohou dosáhnout vysokých cen, ale i přes historky, že jednoduché čajové misky vyžadují velké sumy, motivací zde není bohatství.
Je zde něco neodolatelného a duchovního při kombinování fyzických, psychologických a filozofických aspektů, které se musí spojit při vytváření čajové keramiky. Tato kombinace inspiruje k práci, které tvůrce zasvětí svůj život.
Park Jong Il
Velmi duchovní umělec, tvůrce čajové keramiky, si vybral místo u vrcholku hory, aby si zde postavil dům a čajový ateliér. Jeho dům a ateliér byly postaveny ručně ze surové hlíny a přirozeně tesaného dřeva stejným způsobem, jak své domy a dílny stavěli staří korejští hrnčíři.
Pro milovníky čaje je zajímavé, že hlína pro stavbu stěn tohoto čajového ateliéru pochází z historických čajových hor Jirisan nedaleko Hadongu. Je to stejný zdroj hlíny jako u mnoha starých čajových misek. Otesané dříví z okolních hor podporuje čajový ateliér a přispívá k pocitu blízkosti s přírodou.
Autorem textů je americko-korejský keramik Arthur Park